Skip to main content

Domain Giveaway dari yanmieonline.com dan Ihosterz.com


Salam Kasih Sayang..

Blogwalking petang ni banyak yang cgu telah pelajari dalam dunia blogging.. satu blog yg plg cgu suka ni la yg tgh cgu nak join contest yg dia buat.. yanmieonline.com.. cuba tgk blog ni.. memang best.. sejuk je mata memandang tgk dan baca blog dia.. Memang best.. i follow.. ;)




kali ni yanmieonline.com dan lhosterz.com menganjurkan contest domain diveaway.. menarik.. mana la tau rezeki cgu ada kat sini.. tak cuba tak tau.. yg ptg positif kan..

Jom join sama2.. rezeki masing2.. dari dok tgk internet ni buat n tgk yg bukan2.. jom join ni.. ada faedahnya..


hadiah menarik.. sapa nak bagi free2 cam ni kan.. yg ptg kita usaha.. 

5 pemenang : 3 pemenang akan dipilih menggunakan Random.org dan 2 pemenang lagi berdasarkan entri yang paling kreatif.. yg ni yanmie pilih sendiri.. dia kata tak pilih kasih.. so kita blh doa byk2 biar hati dia lembut pilih kita kan.. amin.. ;)

Tarikh penyertaan bermula 24/11/2010 hingga 20/12/2010.. ada masa lagi ni..CEPAT!!!

 

"SPONSER" 

Yanmieonline.com (3 domain)

Ihosterz.com (3 domain)

Cikmin.com (RM 20 x 2 untuk pemenang entry kreatif)

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    "Ya Allah Ya Rasulullah, aku mohon moga CikguSila berjaya mendapat domain free daripada yanmie"


    Comments

    1. Salam cgu, makasih yea sudi join GA nie, ekceli ihosterz menaja 3 domain bukan 2...ehehe, marah kang penaja tu.

      btw nice to know u, gud luck okies :)


      www.yanmieonline.com

      ReplyDelete
    2. la ye ke.. sorry2... dah betulkan.. ;)

      ReplyDelete
    3. wahh dah kali ketiga nmpk contest free domain ni..hihi..best best! ^_^

      gud luck kak! =)

      ReplyDelete

    Post a Comment

    Popular posts from this blog

    ASET, LIABILITI, EKUITI PEMILIK, HASIL DAN BELANJA

    PENGERTIAN DAN PENGELASAN

    ASET
    Harta bernilai yang dimiliki oleh sesebuah syarikat yang digunakan untuk menjalankan aktiviti perniagaan.Terbahagi kepada dua iaitu;1. Aset Bukan Semasa (Aset Tetap)
    Digunakan untuk menjalankan perniagaan dan bukan untuk tujuan jualan semula.Aset yang tahan lama dan kekal untuk beberapa tempoh perniagaan.Contoh; Mesin, Kenderaan (Kereta, Van, Motorsikal, Bas), Premis, Lekapan dan Lengkapan / Kelengkapan, Perabot (almari, kerusi, meja) dan Alatan Pejabat (komputer, mesin taip, mesin kira, mesin fotostat).
    2. Aset Semasa
    Harta yang senang berubah bentuk dan nilai dalam satu tempoh perakaunan.Aset yang boleh bertukar menjadi wang tunai dalam tempoh yang cepat atau digunakan dalam satu tempoh perakaunan.Contoh; SPBT - Stok akhir, Penghutang, Bank, Tunai, Hasil belum terima, Belanja Terdahulu.
    LIABILITI
    Tanggungan hutang perniagaan kepada pihak luar yang perlu dijelaskan dengan wang tunai, barang atau perkhidmatan.Terbahagi kepada dua iaitu; 1. Liabiliti B…

    Tugasan Kerja Kursus Tingkatan 4 SPM 2011

    Tugasan KerjaKursus Tingkatan 4 - 2014 Terbaru!!! klik di hyperlink

    ***************************************************************************

    salam 1Malaysia,

    alhamdulillah cgu masih diberi peluang untuk meneruskan tanggungjawab yg diberi olehNya...
    tinggal beberapa hari je lagi kerja kursus perlu dihantar oleh semua pelajar yang mengambil Prinsip Perakaunan SPM.... tenang kan fikiran untuk dapatkan hasil yang baik...

    ramai yang minta cgu contoh kerja kursus... kali ni cgu akan upload CONTOH KERJA KURSUS TINGKATAN 4.... harapan cgu cuma satu agar contoh ini dijadikan sebagai panduan dan rujukan semata2... tidak boleh ditiru oleh mana2 pelajar mahupun guru atau sesiapa sahaja...

    terima kasih kepada adik cgu "aliaa" yg turut memberi sumbangan dalam penghasilan contoh kerja kursus ini... :)

    CONTOH KERJA KURSUS TINGKATAN 4 2010... setiap pelajar mesti ada ketiga-ketiga elemen..

    Elemen 1 (pengenalan perniagaan)Elemen 2 (urusniaga, dokumen, buku catatan pertama, lejar, imbangan d…

    TUGASAN TERKINI : KERJA KURSUS PRINSIP PERAKAUNAN TINGKATAN 4 SPM 2012

    Salam kasih sayang,
    baru je cgu balik daripada bank islam... menyelesaikan urusan projek khas... alhamdulillah... sebelum pergi ke  bank cgu dah semak di laman web lpm tapi tak de lagi... sampai je tgk dah ada info terbaru... maknanya kerja kursus tingkatan 4 prinsip perakaunan tetap akan dilaksanakan... cgu menurut perintah... yang penting anak2 didik cgu mesti buat... dgr arahan cgu... hehe...
    blh dapatkan soalan tugasan dan panduan serta pelaksanaan tugasan di bawah ini :
    Soalan (wajib di print oleh semua pelajar)
    Panduan dan Pelaksanaan (nak print boleh tak nak print pun boleh... ;) )
    Selamat mencuba dan melaksanakan tugasan yang diberi dengan penuh tanggungjawab, jujur dan amanah... ;)

    LEJAR

    Buku akaun yang digunakan untuk merekodkan urus niaga perniagaan.
    Akaun berbentuk T.

    Lajur tarikh - Mencatat tarikh urus niagaLajur butir – mencatat nama akaun Lajur folio – mencatat nombor rujukan Buku Catatan Pertama (mengesan catatan dalam akaun)Lajur jumlah – mencatat nilai wang sesuatu urus niaga
    Cara merekod urus niaga adalah berasaskan prinsip catatan bergu.Akaun terbahagi dua iaitu;Akaun Perorangan – penghutang, pemiutang, ambilan dan modalAkaun Bukan Perorangan – akaun nyata (akaun aset) dan akaun nominal (akaun hasil dan belanja).
    Mengimbang dan Menutup Akaun
    Untuk mengetahui baki setiap akaun di akhir suatu tempoh.Mengimbang akaun – mencari perbezaan di antara jumlah debit dan jumlah kredit dalam akaun.Menutup akaun hasil dan belanja dengan memindahkannya ke Akaun Perdagangan atau Akaun Untung Rugi.Tujuan menutup akaun untuk ;memulakan akaun hasil dan belanja dengan baki sifar pada suatu tempoh perakaunan.mengemaskini Akaun Modal; hasil menambahkan ekuiti…

    PENUTUPAN AKAUN DAN PENYEDIAAN PENYATA KEWANGAN MILIKAN TUNGGAL

    PERAKAUNAN ASAS TUNAI VS PERAKAUNAN ASAS AKRUANPerakaunan Asas TunaiPerakaunan Asas AkruanUntung dikira dengan mencari perbezaan antara tunai yang diterima sebagai hasil dan tunai yang dibayar sebagai belanja bagi suatu tempoh perakaunan.Untung dikira dengan membuat pemadanan hasil bagi tempoh perakaunan tertentu kepada belanja yang terlibat.Perniagaan kecil-kecilan dan perniagaan perkhidmatanFirma besar (urus niaga secara kredit)Hasil Diterima – Belanja Dibayar = UntungHasil sepatutnya – Belanja terlibat = UntungPELARASAN PADA TARIKH IMBANGAN1.Belanja Terakru (belanja belum bayar)§Belanja yang dilakukan dalam tempoh perakaunan semasa tetapi belum dijelaskan dalam tempoh tersebut.2.Belanja Terdahulu§Perbelanjaan bagi tempoh perakaunan yang akan datang tetapi dijelaskan pembayarannya dalam tempoh perakaunan semasa.3.Hasil Terakru (hasil belum terima)Hasil yang diperolehi bagi sesuatu tempoh tetapi hasil tersebut belum diterima.4.Hasil Terdahulu