Wednesday, November 15, 2017

Good Luck SPM 2017 😊3756





Alhamdulillah... hari yg dinanti dah tiba... 15 November 2017 (Rabu)... lg bbrp jam je... anak2 akan meneruskan perjuangan utk gred A+ seterusnya... tugasan cgu telah selesai 😉

Buat anak2 tahun ni ... SPM 2017... Hazim, wafie, amirul hazim, k.afiq, adnin, syafiq, rashdan, farhan, amir arsyad, khalis, aiman, auzaei, ammar, syahmi, farid, zaki, kasyfil, azrul, afzal, solah, nazim, haq, ghazali, riezman, adam, hilal, akmal dini, afif dan imtiyaz wafi... cgu doakan uol diberi kefahaman yg baik dlm membaca soalan dan menulis jawapan dengan tenang betul dan tepat esok utk kertas 1 dan kertas 2... semua dah berusaha ... yakin dan percaya Allah ada untuk bantu kita... Ingat Dia... Good luck!

Patuhi masa yg diberi ... baca arahan ... jawab guna pen... bawa kalkulator... jawab pada kertas jawapan yg diberi... ingat strategi yg dh kita bincang sama2 ... gunakan masa sebaiknya... tgk markah... cari markah tersebut smpi jumpa... 

Cgu pun minta maaf atas setiap salah silap ... setiap kesalahan kesilapan uol cgu dh maafkan... cgu halalkan apa jua yg dh cgu beri... apa yg cgu tau semuanya cgu dh kongsi dgn uol... tinggal uol buat yg terbaik... 

Ingat CikguSila tak boleh bagi uol gred A+... CikguSila tak tau soalan apa yg keluar esok... CikguSila hanya mampu mengajar apa yg dia tahu je... berkongsi ilmu dan kemahiran yg termampu... Apa jua sekalipun minta lah dengan yg Esa...  Hanya Dia yg boleh nk berikan semua apa yg uol impikan... 

Moga dpt jumpa lagi... Ingat cgu ya... 

Monday, September 4, 2017

Soalan Percubaan SBP Prinsip Akaun 2017







Friday, August 25, 2017

Video eCeramah 2016 06/30 - Teknik Menjawab: Topik Akaun Kawalan


Silibus ini hanya untuk calon SPM 2017 sahajaupload oleh Admin CikguSila.com



Akan Datang... Video Teknik Menjawab Topik Milikan Tunggal
Jangan lupa LIKE FB PAGE CikguSila.com

Thursday, August 24, 2017

Taklimat Penyebaran DSKP Tingkatan 5 Prinsip Perakaunan MPEI KSSM Peringkat W.P. Putrajaya


Taklimat Penyebaran DSKP Tingkatan 5 Prinsip Perakaunan 
MPEI KSSM Peringkat W.P. Putrajaya Mulai 2018
23 Ogos 2017


dimuatnaik oleh admin

Friday, August 18, 2017

Video eCeramah 2016 05/30 - Penyata Kewangan Kelab dan Persatuan



Silibus ini hanya untuk calon SPM 2017 sahaja
upload oleh Admin CikguSila.com



Akan Datang... Video Topik Rekod Tak Lengkap
Jangan lupa LIKE FB PAGE CikguSila.com

Tuesday, August 15, 2017

SEMINAR KEBANGSAAN GURU CEMERLANG MALAYSIA 2017

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang... 


Cuba cari cgu yang mana satu? 😍

Alhamdulillah selesai menghadiri satu seminar... pertama kali hadirkan diri ke program seperti ini sejak lantikan 2012... sejak tu rasanya xde pun dengar apa2 berita pasal GC.. banyak yg dihebohkan GC pupus dan macam2 lagi... apapun selagi tiada pekeliling atau surat siaran yg berkaitan dikeluarkan... jangan percaya.. tgk hitam putih ada atau tidak... 

Alhamdulillah rezeki 2017 surat pemangkuan laluan guru cemerlang yg diterima menggagahkan diri cikgu utk terus menuntut ilmu di seminar ini... ikut kan sibuk dgn macam2 kerja di sekolah dan JPN tapi laratkan juga diri untuk hadir sama bersama 3 org rakan GC di Putrajaya demi ilmu... Tq Kak Rohani (YDP MGC Putrajaya), Kak Latiffah n Kak Roslia... sentiasa memberi peluang ... terima kasih juga kepada pentadbir cgu ... Dato' Hj Haidzir, En Mohd Noor Hakim dan Tn Hj Azmi yg sentiasa memberikan keizinan dan peluang utk meneruskan pencarian ilmu...



Bila dikelilingi dengan orang2 yang hebat... rasa kerdilnya diri... tapi bila kita positifkan diri inshaallah semua itu naikkan semangat kita untuk terus jadikan diri tu hebat..😊
... ikut tema MGCM.. kecemerlangan diteruskan... 

Yg hadir dalam 140 lebih org sahaja.. pelbagai isu dan cabaran yang telah dibincangkan... 

Di sini cgu kongsikan laporan yg cgu dh buat... boleh buat rakan2 yang x dapat pergi... ambil inspirasi yg boleh dibuat utk teruskan kecemerlangan demi anak2 murid kita... 


Cabaran mmg besar yang cgu2 akan hadapi masa kini dan akan datang... sbb tu kita kena berubah utk apa jua perubahan yang berlaku kita terima dgn hati terbuka dahulu.. cgu akui bukan mudah untuk kita nak berubah ... kl dlm 10 tahun dah kita buat yang sama tiba2 suruh berubah mmg akan ada masalah.. yang penting kita nak cuba untuk berubah... positifkan diri sentiasa.. ingat sentiasa.. apa yang berlaku hari ni Allah beri yang terbaik utk diri kita sebenarnya kan...









... kecemerlangan diteruskan ... Ya Allah izinkanlah kami terus bergerak demi anak2 bangsa kami... 😊



  

Sunday, August 6, 2017

Video eCeramah 2016 04/30 - Penyata Kewangan Perkongsian




Silibus ini hanya untuk calon SPM 2017 sahaja
upload oleh Admin CikguSila.com


Akan Datang... Video Topik Penyata Kewangan Kelab dan Persatuan
Jangan lupa LIKE FB PAGE CikguSila.com

Thursday, July 27, 2017

Video eCeramah 2016 03/30 - Penyata Kewangan Milikan Tunggal


Silibus ini hanya untuk calon SPM 2017 sahaja
upload oleh Admin CikguSila.com




Akan Datang... Video Topik Penyata Kewangan Perkongsian

Jangan lupa LIKE FB PAGE CikguSila.com

Bengkel I Love Akaun A+ SPM 2017 Sesi Perbincangan

Bengkel I Love Akaun A+ SPM 2017 Sesi Perbincangan bersama ASAS di Melaka






























Sunday, July 23, 2017

PROGRAM KOLABORASI KECEMERLANGAN PRINSIP PERAKAUNAN

Program Kolaborasi Kecemerlangan Prinsip Perakaunan
Bengkel I Love Akaun A+ SPM 2017
pada 21 Julai 2017
bertempat di Sekolah Sultan Alam Shah Putrajaya














Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...