Monday, November 28, 2011

Koleksi Soalan Percubaan SPM 2011


Salam Kasih Sayang...

Semoga semua hari ni sihat dan ceria selalu... kesempatan ni cgu nak ucapkan SALAM MAAL HIJRAH buat semua pembaca blog cgu... moga tahun baru ni memberi satu nur yang baru untuk kita jalani kehidupan sebagai hambanya yang soleh dan solehah... terapkan azam baru...

lagi beberapa hari je paper akaun kan? yg pelajar sains tulen terpaksa harungi lagi 2 paper sebelum akaun kan... yg lain ada masa yg panjang utk mengulangkaji akaun... guna kan masa yg ada ni buat latihan dengan bersungguh2... fahamkan betul2... 

hari ni cgu nak kongsi bahan yang boleh digunakan semasa mengulangkaji... soalan mmg ada tetapi sorry jawapan tak de la pulak... Sesiapa yg download ucapkan terima kasih kepada cikgu Syid Dah... sumbangan daripada cikgu Syid Dah...  cikgu Syid Dah nak cgu kongsikan kepada semua yang mengambil dan mengajar Prinsip Perakaunan seMalaysia... usaha yang sangat murni kan... ;)

Sebelum download... jadilah follower cgu dulu... blh tahu perkembangan terbaru mengenai apa jua yg cgu akan kongsikan ... dunia akaun dan dunia potensi diri dan lain2... boleh kan...

Dah jadi follower... barulah boleh download... tq


Tunggu post cgu seterusnya ye.... 



Wednesday, November 23, 2011

Kelas Pecutan Akhir Prinsip Perakaunan SPM 2011 Bermula


Salam Kasih Sayang,

Alhamdulillah selamat dah cgu tiba di bumi tercinta Malaysia... betul kata orang, negara sendiri lebih best daripada negara lain. Nant cgu cerita pengalaman cgu di Vietnam ye..

Ermmm... kejap sungguh masa berlalu... lagi bbrp hari je lagi paper akaun kan... sepatutnya esk dah mula kelas pecutan akhir bersama cgu tp terpaksa cgu tunda ke 25hb November... ada 2 hari yang cgu akan bw hingga ke petang... amacam ok tak?

Tempat terhad dan telah ditutup. cgu terima 20 orang pelajar je... sebab tempat tak mencukupi... Jadual pembelajaran cgu akan bagi semasa pendaftaran pada 25hb... Tak sabar rasanya nk kongsi ilmu dengan sesiapa saja yg nak belajar dengan cgu...

Wednesday, November 16, 2011

My Best Student Account 2011

Salam Kasih Sayang...

Saje je nak kongsi dengan semua pembaca blog cgu... 
nak bagitau anak2 murid cgu yang terpilih menjadi pelajar terbaik Prinsip Perakaunan tahun ni... 


Sebenarnya semua anak murid cgu terbaik... cuma mesti ada seorang yang menjadi terbaik.. 




Pelajar Terbaik Keseluruhan Tingkatan 5


MOHAMMAD HASIF-IRFAN BIN SHAMSIR ADLAN
5 Cita



Pelajar Terbaik Keseluruhan Tingkatan 4


WAN MOHD. AZRIL BIN WAN HASNUDDIN
4 Bestari





Friday, November 11, 2011

Jom Dengar Apa Kata Mereka Tentang Akaun dan CikguSila


Salam Kasih Sayang... Jom dengar apa yg anak murid cikgu komen pasal akaun dan cikgu... best gak dengar... sebenarnya saja je cgu buat semua ni sbb utk menilai prestasi diri cikgu sendiri... mana yg baik cgu teruskan dan yg sebaliknya cgu ambil dengan positif perbaiki diri untuk lebih maju masa akan datang...

Ops!! tapi sebelum tu ... kepada semua pembaca blog cgu terima kasih atas sokongan yg diberi kepada cikgu selama ini... Blog cikgu dah mencecah 'pageview' 1,000,000+++ ... tak sedar pun... bbrp hari ni agak sibuk dengan kerja2 akhir sebelum cuti persekolahan... ;)




cikgu hargai ke semua komen yang diberikan... cikgu sayang kamu semua... semoga semua anak2 didik cikgu menjadi seorang insan yang sangat berguna kepada agama, bangsa dan negara...


Friday, November 4, 2011

MAJLIS ANUGERAH KOKURIKULUM SAS 2011

Salam Kasih Sayang,

ikutkan semua orang sedang lena skang ni tapi cgu tak dapat nak lelapkan mata. anak cgu pun tak tdo lagi. ni mesti sebab minum xpower cafe la ni... hehe... dari dok tak tau nk buat apa baik cgu share apa yg cgu dapat semalam (kira semalam la kan... wpun beberapa jam yg lepas)... 
alhamdulillah impian makin jelas... betul mentor cgu cakap... kl positif dan kita tetapkan impian pasti ianya akan datang... mudah2an ianya akan berjalan dengan baik... ;)



3 November 2011 .. hari ni adalah hari bersejarah buat cgu... buat pertama kalinya dalam hidup selama hampir 9 tahun menjadi guru tak pernah pun dapat anugerah kokurikulum... (kl akademik tu dah biasa mmg setiap tahun)...hehe... tak sangka tapi itulah tindakan positif yg cgu buat. dan pasti juga ini disebabkan oleh kepimpinan pelajar itu sendiri... tahniah buat nasaie, syauqi, akmal, muhaimin, syafie, syed azlan dan semua ahli KELAB PENGGUNA SEKOLAH... tidak lupa kepada partner cgu tchr farah yang byk memberi sokongan... tak lupa juga kepada pihak KPDNKK yg byk memberikan kerjasama... terima kasih menghadiahkan cgu "GURU PENASIHAT PASUKAN CEMERLANG" ... yeye... lagi satu tak sangka juga mendapat pengiktirafan sebagai PAPAN KENYATAAN TERBAIK... wow!!! terima kasih kepada semua...



oppss!!! ada lagi kemenangan hari ni.. Tahniah buat Kediaman HALIMI... berjaya kekalkan prestasi menjuarai secara keseluruhan... Tahniah!! Halimi menang 3 anugerah kediaman terbaik 3K, Akademik dan Keseluruhan. cgu bangga dengan kamu semua... tahniah di bawah kepimpinan KGR cgu fadzil dan Kapten faris afiq... semoga tahun depan kita kekalkan kejuaraan ini...

"Ya Allah, 
aku bersyukur di atas segala yg Kau berikan kepada ku dan semua rakan2 ku... Kau permudahkanlah segala urusan kami dalam mendidik anak2 didik kami menjadi seorang insan yang berguna kepada agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia. amin"

~ SAS GOOD TO GREAT ~





Tuesday, November 1, 2011

Kelas Pecutan Akhir Bersama CikguSila

Salam Kasih Sayang,
Lg beberapa hari je SPM... sekarang ni kat sekolah memang sangat sibuk dengan kerja2 akhir sebelum cuti bermula. cikgu pun sama sibuk dengan Majlis Anugerah Kokurikulum pada hari Khamis ni... dua hari ke sekolah tak rasa kerja as a teacher. apa taknyer berkampung di bilik kerja menyiapkan sijil penghargaan yang hampir 1800 nak disediakan. Hari ni kira cepat skit balik berbanding semalam. sempat gak makan nasi lemak kul 10 pagi. smpi sekarang tak makan lagi ni.. Rasa2 ni mesti sebab XPOWER CAFE Afdlin Shauki ni. Seharian tak makan pun tak pe.. rasa kenyang je.. blh kurus ni kalau minum selalu. rasa pun sedap.. ;)

 memang luar biasa!!! cuba dulu baru tahu...

ermmm... iklan la pulak pasal kopi.. hehe...
bila nk SPM ni rasa debar gak sebab tahun ni tahun pertama pentaksiran berbeza dengan tahun sebelumnya... dan ramai yang call cgu nak belajar dengan cikgu.. dan sebab tu la cikgu nak buat Kelas Pecutan Akhir Bersama CikguSila khas untuk pelajar2 yang mengambil Prinsip Perakaunan. yang memang betul2 nak kan cemerlang dalam Prinsip Perakaunan .. senang citer nak A.. rasa adil boleh semua pelajar yang nak belajar dengan cikgu.tapi kena cepat. kelas ini akan dijadualkan pada 24 hingga 30 November 2011.. Sesiapa yang berminat blh la email kepada cikgu di cikgusila@gmail.com. terhad kepada 30 orang pelajar sahaja untuk satu kelas.

Jadual kelas seperti berikut. pelajar boleh kelas mana yang nak diikuti. Bayaran Sejam RM5 / RM10 per kelas. Bayaran untuk bayaran sewa tempat dan bahan2 yang perlu disediakan.


08.00 am - 10.00 am 11.00 am - 01.00 pm
24/11/2011 PERKONGSIAN PEMBUBARAN PERKONGSIAN
25/11/2011 KELAB DAN PERSATUAN AKAUN KAWALAN
26/11/2011 REKOD TAK LENGKAP BELANJAWAN TUNAI
27/11/2011 AKAUN PENGELUARAN TITIK PULANG MODAL
28/11/2011 PENYATA KEWANGAN MILIKAN TUNGGAL PERSAMAAN PERAKAUNAN
29/11/2011 TAFSIRAN PENYATA KEWANGAN SYARIKAT BERHAD
30/11/2011 PELARASAN PENYATA PENYESUAIAN BANK

Tarikh 01 hingga 04 Disember 2011 cikgu tak dapat nak teruskan Kelas ni sebab cikgu akan bersama dengan anak murid cikgu pula di sekolah... jadi adil kan... semua boleh... ;)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...