Thursday, October 22, 2009

RENUNGAN BERSAMA

Salam... juz received ths email fr my fren.. subhanallah...

don't know whether it's just co-incidence or what?
but definitely something worth pondering...
something to thing about...

"THE FIRST EARTHQUAKE IN PADANG HAPPENED AT 17.16 HRS AND THE SECOND ONE AT 17.58 HRS."

"THE NEXT MORNING EARTHQUAKE AT JAMBI AT 8.52 HRS"

FIRST, GO AND CHECK THE TIME WITH OFFICIAL MEDIA REPORT. THIS IS FROM THE STAR… THEN CHECK THE SAME VERSE IN QURAN…

SURAH KE 17 -AL ISRAA : AYAT KE 16 ( 17.16 HRS )

Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya.

SURAH KE 17 -AL ISRAA : AYAT KE 58 (17.58 HRS )

Dan tiada sesebuah negeri pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat, atau Kami menyeksa penduduknya dengan azab seksa yang berat; yang demikian itu adalah tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz).

SURAH KE 8 – AL ANFAAL : AYAT KE 52 (8.52 HRS )

Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhn Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya.

1 comment:

  1. salam cikgu...saya cikgu syam...saya pun dlm usaha nak buat blog utk anak murid saya..harapnye kita dapat berkongsi idea dan bertukar maklumat...http://www.cikgusyam.blogspot.com.

    ReplyDelete

Permulaan Sesi Akademik 2022/2023