Tuesday, October 13, 2009

Indahnya Kehidupan ini... amin

Salam...

coretan kali ni semasa cgu di dalam wad 2b bed 3 Hospital Putrajaya.. memang bosan.. tp cgu percaya apa yg berlaku semua ada hikmahnya... mmg tarikh ni dah cgu ketahui sejak sebulan yg lepas... itula namanya kebesaran tuhan... operation cgu ditangguhkan... dalam hati ni bercampur-campur perasaan... setuju atau pun tak setuju... gembira sedih... namun selepas penerangan doc cgu kembali tenang dan mula berfikir semula... dan cgu percaya apa pun yg terjadi semua ada sebabnya... cgu terima plan doc dengan hati terbuka... (tapi kekadang tu macam nak lari je... bosan... asyik masuk ubat).. observation for 2 weeks... maknanya cgu dapat jumpa lagi anak2 murid cgu next week... alhamdulillah... selepas itu mungkin kah cgu terpaksa hadapi semula 'operation'??? argk... berserah kepadaNya...

Sebelum....

1. Peperiksaan PMR dah berakhir... happy bdk2 f3... moga impian kita tercapai tahun ni 100% 8a... harapan kalian bertawakkal byk2... memang penat sungguh tahun ni menguruskan PMR... terpaksa buka 3 bilik khas... dan tahun ni gk la ramai pelajar yg sakit.. 4 kes chicken pox/10 kes mata... 1 kes suhu melebihi 37.5... laporan daripada ketua pengawas ... OK!
Tqvm Mas atas bantuan yg diberikan... kalau tak de cgu maslinda huru hara gak rasanya masa cgu tak ada... :(

2. Kedatangan mak arwah Amirul Azuan ke sekolah bersama keluarga.. comel sungguh adik perempuan nya... suasana pilu menyambut kedatangan mereka... kerja cgu selesai setelah menyerahkan semua buku akaun yg berada di simpanan cgu... moga rohnya dirahmati.. hendak menemani sepenuhnya bersama keluarga arwah memang tak dapat coz cgu dah terlalu penat... masa ni hanya tuhan yg tahu diri cgu cam ner... ku kuatkan semangat, fizikal, emosi dan mental untuk harungi hari ini... alfatihah.

3. dapat panggilan daripada kak aini... suruh gak masuk kelas 5b... ermmm ... serius tak larat.. rasa kaki ni terlalu berat nak melangkah.. demi anak didik yang tersayang...cgu gagahkan juga.. terima kasih atas majlis yg dibuat... sungguh bermakna buat cgu... rasa diri ini memang dihargai... keikhlasan nampak di setiap wajah masing2... kalian semua HEBAT... cgu ingat janji kalian... moga berjaya... harapan cgu kalian semua mendapat A+... jangan sedih2 cgu masih ada akan jumpa kalian... kita jumpa minggu depan... insyaallah

hopefully sakit cgu ni beransur baik... semua tu dengan izinNya... doa la untuk cgu... nant cgu boleh ajar kalian n hantar hingga ke pintu dewan peperiksaan... amin...

4. Kes Ilham... alhamdulilla dapat cgu melawat dia setiap hari... sebelum bercuti dia dah pandai salam cgu... paling mengejutkan dan mengembirakan dia telefon cgu hari ini... maknanya dia dah beransur pulih... moga dia dapat ambil SPM tahun ni dengan cemerlang... dia memang seorang yg tabah... cgu puji perangai dia... tak pernah menyusahkan cgu selama di bawah jagaan cgu... harapan cgu mana2 rakan yang ada buat salah mohon kemaafan dan berubah lah... kita tak rasa apa yang dia rasa... kita tengok pun rasa tak sampai hati... nasihat cgu "Jangan Buat Lagi!!!"

Hari ini...

cgu terima panggilan daripada nazir Prinsip Perakaunan En Kamarudin... bukan rezeki cgu... apa boleh buat pemantauan semasa cgu di wad... tak pe la... mgkn ada hikmatnya... huhu

cukup kali ni coretan hari ni... rasa dah mengantuk... tdo dulu... ada masa sambung esok...

1 comment:

  1. cikgu..
    pe jd kt amirul azuan??
    dy pljr spm kn??
    kalu ckg ad tip tuk akaun..blyh kongsi..

    ckg sy ad mslh skyt..
    sy mnt akaun tp sy ad minx utp..
    kalu sy pergi utp sy x dpt la kejar cite2 sy..
    tp mse dpn lbh terjamin..
    pe pndpt ckg..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...