Sunday, October 30, 2011

Terima dengan redha...

Salam Kasih Sayang,

Hari ni hari yang paling bahagia... dalam masa beberapa hari lg cgu akan kongsi dengan semua pembaca blog cgu apa yang cgu perolehi minggu ni... memang best... terima kasih kepadaNya atas izinNya cgu dapat meneruskan kehidupan hingga ke hari ni... (sambil menulis ni muka cgu penuh dengan senyuman... hehe)... 
petang tadi cgu dapat panggilan call daripada adik kesayangan cgu... dia menangis... dalam hati cgu dah agk mesti apa yg selama ini dia plg takut betul2 berlaku hari ni... simpati cgu dengan apa yg terjadi... sebagai kakak, cgu nasihatkan dia... sbb apa yg dia alami cgu pernah alami lebih teruk daripada tu... kl cgu blh harungi semua dugaan yang diberi dengan penuh kesabaran dan ketabahan kenapa pula adik cgu tak boleh nak buat kan? kita sama... semua manusia... ada hati dan perasaan... cuma cara bagaimana kita nak mengawal hati dan perasaan masing2... cgu percaya sangat adik cgu blh hadapi dugaan ni dengan setabah2nya... sebab dia pernah harungi yg lebih teruk daripada ni... doa cgu moga adik cgu akan temui kebahagian yang sebenar selepas ni...amin... 


Satu sebab je kenapa cgu blh rasa diri cgu lebih bahagia, ceria dan aman... lebih mudah memaafkan... lebih mudah melupakan apa yg pernah terjadi... hanya satu... terima dengan penuh keikhlasan dan redha dari fikiran , percakapan dan hati kita... percaya setiap yang berlaku semua dah ditentukan olehNya... insyaallah... kehidupan kita pasti akan berubah... :)


1 comment:

  1. salam cikgu, cikgu ada tak nota sistem perakaunan berkomputer?
    kalau ada email pada saya boleh? :)
    nadianasirah@yahoo.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...