Thursday, April 22, 2010

Shell P8

Salam..
Hari ni cgu cuti. Rasa badan mmg tak blh nk tahan. Trauma dgn kejadian semalam.
Kuatkan diri dgn fikir positif je ni.

Lebih kurang jam 4.30 hg 5.30 ptg pergi shell nak isi minyak. Smpi kat shell g kaunter nak bayar.. Hakim nak air. Belikan air utk dia. Lepas tu terus ke kereta.
Dlm hati tgk kepala hakim tak de rupa2nya dia tdo. Ok lagi. Nak letak barang pintu kunci. Panik sekejap. Cuba kejut hakim tp tak bangun gk. Pekerja shell dtg membantu. Ramai la masa tu.
Semua dtg tgk n nak membantu. Polis pun ada gak. Syukur pihak polis ada jd tak de orang yg berani nak buat yang bukan2. Semua yg dtg bantu gegarkan kereta pun hakim tetap tak bangun.
Argk!! Tak pernah dia cam ni. Polis bunyikan siren pun dia tak bangun gak. Tangan smpi lebam mengetuk cermin dan tingkap. Nampak sgt hakim penat. Sian hakim. Memang tak salahkan hakim cz dia dgr kata.
Memang dah selalu ajar kl dia dlm kereta mesti kunci pintu.cuma kali ni dia tertdo. Huhu

Bincang2 staf shell cdgkn panggil pakar buat kunci di presint 8. Dr byk duit melayang baik ikut je cakap akak tu. Dah byk kejadian mcm ni berlaku. Ada yg suruh pecah cermin. Nasib baik cgu fikir panjang.
Ada gak yg cuba buka guna kunci2 yg lain..apapun terima kasih buat semua yg beri sokongan ms tu.
Alhamdulillah allah lancarkan segalanya.. Mr raymond dpt membuka pintu dlm masa x smpi pun 30 minit.. Rasa cuak gk mula2 coz pintu sblh driver x blh tukar pintu satu lagi baru boleh. Masa tu hanya tuhan yg tahu perasaan cgu.
Syukur. Byrn rm80 kira ok la tu yang penting hakim selamat.
Dlm kereta hakim tdo gk kejut byk kali pun tak bangun gak. Tak pernah dia penat cam ni. Sian pulak tgk dia. Smpi rumah pun dia sambung tdo balik.

Pengalaman dan pengajaran baru buat cgu. Lain kali kl keluar kereta matikan enjin. Kunci ambil. Anak bw sekali.
Ada hikmah sebenarnya dengan apa yang berlaku. Cgu redha dan terima dgn hati terbuka. Mg pengalaman ini dpt dikongsi dgn semua yg membacanya dan jadikan satu pengajaran serta ingatan supaya lebih berhati2. Utamakan keselamatan.
Betul orang tua selalu cakap kalau selagi tak jadi kat kita baru la kita rasa macam mana kan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...