Friday, May 23, 2008

Kerja Rumah Semasa Cuti

Salam...

Hari ni Jumaat (23 Mei 2008).. maknanya seminggu cikgu cuti awal dari semua.. semua pelajar pun dah balik bercuti.. tak sempat cikgu nak jumpa semua.. kita jumpa lepas cuti.. anak cikgu "husna" masih lagi tidak sembuh sepenuhnya.. ni pun cikgu sedar lepas bagi ubat tapi tak blh nak lelapkan mata.. kesian tengok husna kecil lagi dahn banyak dugaan terpaksa diharungi.. doa cikgu moga dia cepat sembuh... mmm... teringat kerja rumah semasa cuti kepada pelajar2 yang tak sempat cikgu nak bagi.. di harap semua pelajar f4 dan f5b dapat message ni.. mana2 pelajar yang dah dapat maklumat ni tolong sampaikan kepada pelajar2 yang lain..


Pelajar f5b,

Buat latihan dokumen dan penyata kewangan dalam modul satu (buku pink).. buat semua dengan baik dan kemas.. jawapan tepat seperti mana skema yang diberi.. Jangan tiru skema lak.. buat dulu baru semak.. Penyata kewangan buat bagi semua bentuk.. penyata dan lembaran kerja.. cikgu akan upload jurnal, lejer, buku tunai dan lembaran kerja dalam masa beberapa hari lagi.. di harap pelajar download bagi memudahkan buat latihan tersebut..

Bagi pelajar yang dah siap semua latihan cikgu nak kamu cuba soalan Penyata Kewangan Perkongsian. Gabungan Penyata Kewangan dan Perkongsian.

Pelajar f4,

Cikgu nak setiap pelajar dapatkan 5 salinan dokumen perniagaan mana2 syarikat.. contoh dokumen :- resit rasmi, invois, memo, keratan cek, nota debit, nota kredit dll (rujuk dalam modul tajuk 'dokumen sumber").. Jika tidak dapat salinan cikgu beri keizinan untuk pelajar cipta sendiri dokumen perniagaan.. yang penting cikgu nak dokumen yang berbeza antara setiap orang pelajar.. buat di kertas A4..

Diharap semua pelajar memahami kerja rumah semasa cuti ni.. Sebarang masalah email kepada cikgu rusilawatimoin@yahoo.com.

2 comments:

  1. Saya doakan anak cikgu sila cepat sembuh dan sihat serta riang ceria. Saya juga doakan Cg Sila dan suami sihat. Teruskan bersabar. Belaian ibu bapa akan mempercepatkan kesembuhan anak-anak, insyaallah

    ReplyDelete

Permulaan Sesi Akademik 2022/2023