Wednesday, May 28, 2008

Alat Tulis Perakaunan

Salam...

Pagi tadi cikgu ke hospital Darul Ehsan Medical Centre.. Amin... anak cikgu dah sihat.. pengambilan ubat pun dah dikurangkan. Seronok tengok Husna dah kembali ceria dan bermain dengan abangnya Hakim.. Semoga Husna cepat sembuh..

Alhamdulillah petang ni cikgu dapat menyediakan alat tulis perakaunan bagi memudahkan semua pelajar membuat latihan terutamanya untuk soalan satu dokumen perniagaan. Cikgu harap dengan adanya alat tulis perakaunan ini pelajar lebih rajin untuk membuat ulangkaji. Ingat untuk mendapat kejayaan mesti kena berusaha dengan sungguh-sungguh, tekun di samping bertawakkal.

Kepada pelajar f5b,
buat latihan soalan satu dan dua setiap hari sekurang-kurangnya satu soalan sehari... buat sehingga faham.. jangan menghafal... fahamkan konsep... ingat pesan cikgu.. selagi tak faham konsep selagi itu jawap soalan tak tepat (maksudnya mesti nak rujuk buku rujukan....)... sebab tu cikgu pentingkan pemahaman konsep asas perakaunan..

Biasakan menjawab soalan dokumen dalam masa 30 hingga 45 minit sahaja.. sebab itu jika banyak latihan insyaallah lama2 boleh buat dalam masa 20 minit... Jawab sepertimana teknik menjawab yang cikgu dah tunjuk..

Dapatkan alat tulis perakaunan di sini :-
LEJER, JURNAL, BUKU TUNAI dan LEMBARAN KERJA

Selamat Bercuti....

No comments:

Post a Comment

Permulaan Sesi Akademik 2022/2023