Friday, November 8, 2019

Alfatihah... Rindu yang tak terucap.


81118-81119 (12 bulan)

Al fatihah ... buat mak... 
moga mak ditempatkan bersama orang2 yang beriman dan syurga buat mak... sepinya mak hidup adik tanpa mak... genap setahun mak pergi tinggalkan adik... 
sesepinya blog ini mak... 

Mengingati kejadian yang berlaku pada hari ini pada tahun lepas. Adik kuat mak.. sepanjang di hospital menjaga mak sentiasa adik kuat. Adik syukur doa adik makbul untuk ada di sisi mak masa mak pergi. Mandikan mak... wudukkan mak... kafankan mak... adik syukur sangat... mmg adik selalu tak dapat balik tengok mak atau jaga mak... tapi itu lah doa adik selalu moga Allah makbulkan dan Allah makbulkan... adik syukur sgt dgn peluang ini... 

Mak je yang tau dan faham kenapa adik macam ni kan. Niat adik dan haris tak tercapai. Semuanya dh dirancang olehNya dgn baik.. lepas mak xde adik selalu demam hingga hari ini... adik selalu kumpul kekuatan sbb hariss hakim dan husna masih ada dgn adik. Mereka sgt faham bila adik ingat mak. Adik perlu teruskan kehidupan kan... setahun dh... inshaallah lepas ni adik lebih kuat untuk harungi dugaan dan cabaran seterusnya.

Adik ingat apa yang mak pesan kat adik setiap kali bila adik balik... countdown 100 days ... adik nampak semua petanda tu... adik percaya dgn apa yg mak dah kata... 2 hari sebelum mak pergi ... mak call adik pun sentiasa adik ingat smpi sekarang... hari terakhir tidur dgn mak pun adik ingat smpi sekarang (countdown 96) ... jemaah bersama mak yg terakhir pun adik ingat (countdown 50)... hari terakhir jumpa mak je yg kita x selfie kan... selalu adik selfie... masa ni rupanya countdown 14... dan semuanya... terima kasih mak sebab melahirkan adik dan mengajar adik tentang erti kesabaran dan ketabahan dalam kehidupan.

Moga dgn kekuatan ini adik boleh terus berkarya di alam maya seperti dulu mak... kerana adik yakin, mak selalu ada dengan adik... doa2 mak untuk adik moga2 Allah makbulkan juga. 

Kenangan berkomunikasi dgn mak ... semua ada mak... 😌

Terima kasih atas segalanya Mak... Moga mak tenang di sana... 




No comments:

Post a Comment