Tuesday, August 21, 2012

Teknik Menjawab SPM...

Salam Aidilfitri ... Salam Kasih Sayang...

Hari ni hari raya yang ketiga... alhamdulillah cgu masih diberi peluang bernafas di muka bumi ini... hari ni tak g beraya pun... hubby cgu dah mula bekerja... kat rumah kemas2 n masak dgn anak2... selain berinternet.. hehe... 

cgu tak kongsikan lagi apa aktiviti yang cgu jalankan di minggu akhir ramadhan yang lepas... mmg tak sempat nak upload... macam2 perkara yang nak dibuat... ni pun ada gak keje tapi bila dah cuti mmg tak nak buat keje2 sekolah dah skang ni... rasa nak buat jadual baru kehidupan di hari cuti... ;)

Sekolah cgu dah selesai trial SPM 2012... 1 Ogos hingga 15 Ogos 2012 yang lepas... alhamdulillah menanda pun dah siap... biasa la ada yang meningkat dan ada yang menurun... tetapi kebanyakannya dah meningkat... nanti cgu upload soalan2 SBP di blog cgu ni... jd blh la buat... mana tau ada yang mengena semasa SPM sebenar nanti kan...

10 Ogos 2012... cgu dijemput untuk berkongsi ilmu dengan guru dan pelajar2 akaun di SMK (P) Sri Aman. cgu terpaksa mula lewat sebab sesat. GPS tak de... rasa tak blh hidup tanpa GPS lak sekarang ni... apapun alhamdulillah cgu bersyukur akhirnya dapat gak cgu kongsikan apa yang cgu ada bersama dengan mereka... cgu yakin pelajar perempuan ni kl berusaha sungguh2 pasti blh berjaya dengan cemerlang...

selalu mengajar semua pelajar lelaki... kali ni dengan semua pelajar perempuan pula... ada beza? hehe...

esok nya lak ... 11 Ogos 2012... cgu dijemput oleh PIBG SMA Al Amin Gombak... ke UIA pula... buat kali kedua cgu memasuki UIA. best... sempat menunaikan solat zohor di Masjid UIA... seronok nya... rasa aman dan tenang. ramai nya umat Muhammad saw berada di dalam masjid di akhir2 ramadhan... termasuklah pelajar SMA Al Amin yang berada di Masjid UIA selama beberapa hari. qiamullail... baca al quran... alhamdulillah...

berkongsi dengan mereka adalah satu kepuasan buat cgu... dapat berkongsi dengan pelajar2 yang mempunyai akhlak dan budi pekerti yang tinggi... ada pelajar yang khatam al quran lebih daripada 5 kali setahun... cgu kagum. sebab diri cgu sendiri tak dapat nak buat cam tu lagi... insyaallah... mereka memberi satu semangat baru buat cgu... sebab tu cgu lebih suka untuk berkongsi... apa yang cgu ada, mgkn mereka tiada tetapi apa yang mereka ada mungkin cgu tiada... tqvm... ;)

di Mini Auditorium, UIA... 

kenangan2 terindah sepanjang ramadhan kali ni memang tersemat di dalam hati... alhamdulillah... ya Allah, terima kasih atas segala setiap kurniaanMu, peluang yang diberi... berilah kejayaan kepada kami semua dunia dan akhirat... amin...







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...