Sunday, October 30, 2011

Terima dengan redha...

Salam Kasih Sayang,

Hari ni hari yang paling bahagia... dalam masa beberapa hari lg cgu akan kongsi dengan semua pembaca blog cgu apa yang cgu perolehi minggu ni... memang best... terima kasih kepadaNya atas izinNya cgu dapat meneruskan kehidupan hingga ke hari ni... (sambil menulis ni muka cgu penuh dengan senyuman... hehe)... 
petang tadi cgu dapat panggilan call daripada adik kesayangan cgu... dia menangis... dalam hati cgu dah agk mesti apa yg selama ini dia plg takut betul2 berlaku hari ni... simpati cgu dengan apa yg terjadi... sebagai kakak, cgu nasihatkan dia... sbb apa yg dia alami cgu pernah alami lebih teruk daripada tu... kl cgu blh harungi semua dugaan yang diberi dengan penuh kesabaran dan ketabahan kenapa pula adik cgu tak boleh nak buat kan? kita sama... semua manusia... ada hati dan perasaan... cuma cara bagaimana kita nak mengawal hati dan perasaan masing2... cgu percaya sangat adik cgu blh hadapi dugaan ni dengan setabah2nya... sebab dia pernah harungi yg lebih teruk daripada ni... doa cgu moga adik cgu akan temui kebahagian yang sebenar selepas ni...amin... 


Satu sebab je kenapa cgu blh rasa diri cgu lebih bahagia, ceria dan aman... lebih mudah memaafkan... lebih mudah melupakan apa yg pernah terjadi... hanya satu... terima dengan penuh keikhlasan dan redha dari fikiran , percakapan dan hati kita... percaya setiap yang berlaku semua dah ditentukan olehNya... insyaallah... kehidupan kita pasti akan berubah... :)


Saturday, October 22, 2011

Komen-komen yang diterima...


Salam Kasih Sayang,

Apa khabar semua? hampir dua minggu cikgu tak update blog ni... peperiksaan akhir tahun jadi banyak lah persediaan yang hendak dibuat... mesyuarat pemurnian soalan selaras je dua hari... dua hari suntuk tu la fokus dengan soalan yang dibina... pengalaman yang tak akan dilupakan... sayang akak semua... :)


Bila tengok surat di pejabat... tak sangka dapat surat... cuba teka??? tak sangka memang betul dapat 1st income daripada NUFFNANG... memang best... target dua bulan sekali nak withdraw... boleh la buat beli baju sepasang... hehehe... anyway tqvm NUFFNANG!!! 

Ni yg plg ... tak tau nk klasifikasikan apa? buka dashboard macam biasa tengok ada 9 comment yang tak di publish lagi... 
terkejut gak bila dapat komen yang mengarut daripada seseorang... 
kalau inilah sikap anak murid semua memang ketara kejayaan tak akan dicapai kerana tiada keberkatan... sebab tu belajar macamana sekalipun tak kan dapat 'nur' daripada guru... 
apapun cgu jadikan komen itu sebagai satu pengajaran dan panduan untuk cikgu teruskan tanggungjawab cikgu sebagai seorang guru...

cikgu minta maaf juga bagi mereka yang cikgu terlepas nak balas komen... terima kasih bg semua pembaca cikgu yang sentiasa memberikan komen membina untuk cikgu teruskan blog cikgusila.com ini... cikgu sayang kamu!!!



Wednesday, October 5, 2011

Kebesaran-Mu Ya Allah...

Alhamdulillah... Hari ni cgu happy dan bersyukur sgt kepadaNya.. Selama beberapa tahun cgu agk menderita dgn sakit yg dialami...hampir 7thn... Lama gak kan... Akhirnya hari ni doktor telah mengesahkan cgu sembuh sepenuhnya... Ms scan td nmpk semua telah kembali kpd sedia kala... Doktor pun terkejut... "apa yg dh cgu buat..." hehe

Semuanya drpd apa yg kita fikir... The power of mind!!!!

Sblm ni doktor mmg dh sahkan cgu trpaksa hidup dgn ubat... Ms dgr tu mmg sedih n rs dh takde harapan...emosi trganggu... Alhamdulillah husband cgu usahakn n sabar sgt kali ni.. Mcm2 dia usahakan... Dan akhirnya kami berjaya... Mindpower!

Cgu baru je blk drpd sekolah... Anak2 murid buat majlis utk cgu... Wpun dh bbrp hari berlalu.. Apapun tima ksih tak tehingga sbb ingat cgu... Selama ni cgu sambut hari kelahiran dgn kesakitan tp tahun ni alhamdulillah... Allah makbulkan doa cikgu.. Betul apa yg cgu belajar.. Apa yg kita nak kita minta je dgn Dia... Insyaallah.. Dengan izinNya kita dpat... ;)

Trima kasih tchr azie, nizam, rizwan, hazwan, fairuz, firdaus, syarizmi, hazim, syafiq, akmal, azim, amar, fadzil, fahmi, arif, faizal, zaki, kamal, hariz, hasif, ikmal, fuad, nazmi, fuad, adham, izrul, azam, syazrain, zarif, zafri, zaweer, akmal, fitri... Cgu dpat handbag.. Suka sgt... Mcm tau2 je cg nk beli. Sayang semua...

Thanks Jebat (syafiq)... Sajak disampaikan oleh nazmi... :)

TIADA YANG DUA (dedikasi khas buat CikguSila)
Sejuta bintang langit
Membuka sinar di gelap malam
Jadi hiasan purnama tinggi
Masih, kau yang kejora....

Setaman kesuma mewangi
Mekar seri melur
Indah lagi kirmizi mawar
Jua, kau yang satu

Beranak salju awan
Lukisan di kosong langit
Pukau kami yang saksi
Juga, masih senyummu bak tujuh pelangi
Tiada yang dua

Di atas itu semua
Kami bicara terima kasih buatmu
Masyrik hingga hujung barat
Tinggi langit turun ke bumi
Demi budimu
Tiada yang dua...

Nukilan: Syafiq Mazlan, 5C

Terima kasih semua.........

Published with Blogger-droid v1.7.4

Monday, October 3, 2011

BENGKEL KECEMERLANGAN PRINSIP PERAKAUNAN

Hari ni cgu bw 7 org pelajar cgu ikut ke SMK PP8(1)... syauqi, hazim, ikmal, fairuz, faris, muhaimin n irfan faiz... Penceramah oleh En Nasir Asmaon... Alhamdulillah... Selesai satu perkara... Harapan cgu bengkel ini membantu semua pelajar lebih mendalami n memahami dgn baik dlm perakaunan....
Published with Blogger-droid v1.7.4
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...