Tuesday, August 15, 2017

SEMINAR KEBANGSAAN GURU CEMERLANG MALAYSIA 2017

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang... 


Cuba cari cgu yang mana satu? 😍

Alhamdulillah selesai menghadiri satu seminar... pertama kali hadirkan diri ke program seperti ini sejak lantikan 2012... sejak tu rasanya xde pun dengar apa2 berita pasal GC.. banyak yg dihebohkan GC pupus dan macam2 lagi... apapun selagi tiada pekeliling atau surat siaran yg berkaitan dikeluarkan... jangan percaya.. tgk hitam putih ada atau tidak... 

Alhamdulillah rezeki 2017 surat pemangkuan laluan guru cemerlang yg diterima menggagahkan diri cikgu utk terus menuntut ilmu di seminar ini... ikut kan sibuk dgn macam2 kerja di sekolah dan JPN tapi laratkan juga diri untuk hadir sama bersama 3 org rakan GC di Putrajaya demi ilmu... Tq Kak Rohani (YDP MGC Putrajaya), Kak Latiffah n Kak Roslia... sentiasa memberi peluang ... terima kasih juga kepada pentadbir cgu ... Dato' Hj Haidzir, En Mohd Noor Hakim dan Tn Hj Azmi yg sentiasa memberikan keizinan dan peluang utk meneruskan pencarian ilmu...



Bila dikelilingi dengan orang2 yang hebat... rasa kerdilnya diri... tapi bila kita positifkan diri inshaallah semua itu naikkan semangat kita untuk terus jadikan diri tu hebat..😊
... ikut tema MGCM.. kecemerlangan diteruskan... 

Yg hadir dalam 140 lebih org sahaja.. pelbagai isu dan cabaran yang telah dibincangkan... 

Di sini cgu kongsikan laporan yg cgu dh buat... boleh buat rakan2 yang x dapat pergi... ambil inspirasi yg boleh dibuat utk teruskan kecemerlangan demi anak2 murid kita... 


Cabaran mmg besar yang cgu2 akan hadapi masa kini dan akan datang... sbb tu kita kena berubah utk apa jua perubahan yang berlaku kita terima dgn hati terbuka dahulu.. cgu akui bukan mudah untuk kita nak berubah ... kl dlm 10 tahun dah kita buat yang sama tiba2 suruh berubah mmg akan ada masalah.. yang penting kita nak cuba untuk berubah... positifkan diri sentiasa.. ingat sentiasa.. apa yang berlaku hari ni Allah beri yang terbaik utk diri kita sebenarnya kan...









... kecemerlangan diteruskan ... Ya Allah izinkanlah kami terus bergerak demi anak2 bangsa kami... 😊



  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...