Wednesday, September 25, 2013

KUD Karnival Putrajaya 2013

Penatnya... Baru je balik daripada Karnival KUD di Putrajaya Presint 2... Bersama cg Eliza. 
Menarik! Banyak sangat barangan yg x pernah cgu tahu rupanya ada. Sebenarnya memang terlalu ramai usahawan bumiputera kat negara kita ni. Bagus! Cg pun usahawan juga... 


Barangan makanan minuman banyak sangat sampai kenyang dibuatnya. Pertama kali mencuba benda2 yang baru..antaranya skyfruit. Terlupa lak nak tangkap gambar. 


Banyak sangat booth kraftangan daripada daun pokok getah ni. Ingat lagi masa kecil dulu mmg selalu tolong mak jual gubahan bunga daun getah ni. Cantik! Tapi rasanya sekarang ni kalau suruh buat memang cg dh x ingat. Kena belajar semula.. 

Ada satu lagi yg cgu nak share.. Booth pembekal mesin2 dan alatan utk buat kuih muih.. 


Mesin ice cream goyang. Nak beli je rasanya.. Letak kat koperasi lps tu jual rm1 2 btg... Mesti laku kan.. Ada tak sapa2 nak sponsor? Hihi

Cukup la kali ni... Nak bersedia untuk kelas akaun malam ni.. Ya Allah, Kau mudahkanlah urusan kami. Berilah rezeki yg banyak kepada kami agar kami dapat membantu mereka yang memerlukan. 
Kau berilah kefahaman yang jelas kepada anak2 didik ku agar mereka berjaya dengan cemerlang dunia dan akhirat. Amin.

Ni mesin bakar lemang... Ciptaan cikgu fauzi bersama anak murid Giat Mara. Dapat rasa lemang tu memang sedap. Macam biasa bila makan lemang yang dibakar secara manual. Mesin yang memudahkan untuk penjual2 lemang diluar sana. 


Di KUD Putrajaya pasti kenyang...Bistro KUD ada.. Tinggal pilih nak makan apa.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...