Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2010

Rebutlah Malam Lailatul Qadar

Salam...

sedar tak sedar nak hampir sebulan kita berpuasa kan... sekejap je rasanya... alhamdulillah Allah masih memberi peluang kepada cgu untuk teruskan kehidupan seharian cgu hingga saat ini... dugaan yang diberi memberikan satu kesedaran supaya kita ingat selalu dengan Dia... moga anak cgu.. Husna cepat sembuh..
sambil2 dok menjaga anak cgu di hospital.. ada kesempatan melihat blog2 pilihan cgu... salah satunya blog ustaz nor amin... post terbaru ustaz mengenai malam lailatul qadar... baca di sini...

Doa khusus di Malam Lailatul Qadar

Hadis yang diriwayatkan daripada Aishah ra :

"Saya pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w. bagimana kiranya saya mengetahui malam Lailatulqadar dengan tepat. Apa yang saya akan doakan pada saat itu. Baginda menjawab berdoalah dengan doa yang berikut"

"Ya Allah ya Tuhanku sesungguhnya engkau sentiasa memaafkan salah silaf hamba lagi suka memaafkan oleh itu maafkanlah salah silafku."   Terdapat juga beberapa doa yang disarankan ol…

108146

Salam 1Malaysia...

cgu baru sahaja lepas selesai edit soalan yg baru dibina... tanpa sedar bila tengok blog dah sampai 100K rupanya pengunjung blog cgu... terima kasih di atas sokongan dan kerjasama yang diberikan dari mula hingga ke saat ini... dan mudahan sokongan dan kerjasama ini berterusan hingga ke akhir hayat cgu...

memang kebelakangan ini cgu terlalu sibuk dengan tugasan kerja kursus tingkatan 4.. beberapa kelemahan dan kelebihan yang cgu dah kenalpasti sepanjang hampir 4 minggu ni mengendalikan kerja kursus bersama dengan pelajar2 cgu...belum termasuk yang makan hati dengan sikap pelajar2... huhu
apapun bagi cgu yg penting pelajar mesti siap kerja kursus ni pada atau sebelum 30 September 2010.. (kl tgk jadual seperti penambahan satu minggu sehingga minggu pertama oktober)...

Template Kosong Dokumen

Salam...

dah masuk minggu ketiga pelajar2 menyediakan Kerja Kursus... macam2 karenah pelajar... seronok membaca setiap urusniaga yg dibina oleh pelajar sendiri... ;)

minggu ni pelajar dikehendaki menyediakan dokumen pula... buku skrap cgu dah pulangkan semula boleh dijadikan rujukan..

template kosong ni cgu dapat semasa cgu kursus hari tu.. terima kasih di atas sumbangan daripada JU WPKL.. jadi di sini cgu kongsikan dengan semua yang memerlukannya...

dapatkan Template Kosong Dokumen di sini. KLIK SINI