Skip to main content

Posts

Bila ada yang tanya?

Recent posts

Apakah Pelarasan dalam akaun?

Salam iLoveAkaun...

Salam Kasih Sayang...

Lamanya cikgu x update blog ni kan...

Juz nak share hari ni... bahan terbaru yg cikgu baru siap murnikan ikut DSKP yang baru...

Boleh baca dan fahamkan... moga ianya membantu... ❤️

Pelarasan Akaun Click to read this book, made with Book Creator https://read.bookcreator.co

Good Luck SPM 2017 😊3756

Alhamdulillah... hari yg dinanti dah tiba... 15 November 2017 (Rabu)... lg bbrp jam je... anak2 akan meneruskan perjuangan utk gred A+ seterusnya... tugasan cgu telah selesai 😉
Buat anak2 tahun ni ... SPM 2017... Hazim, wafie, amirul hazim, k.afiq, adnin, syafiq, rashdan, farhan, amir arsyad, khalis, aiman, auzaei, ammar, syahmi, farid, zaki, kasyfil, azrul, afzal, solah, nazim, haq, ghazali, riezman, adam, hilal, akmal dini, afif dan imtiyaz wafi... cgu doakan uol diberi kefahaman yg baik dlm membaca soalan dan menulis jawapan dengan tenang betul dan tepat esok utk kertas 1 dan kertas 2... semua dah berusaha ... yakin dan percaya Allah ada untuk bantu kita... Ingat Dia... Good luck!
Patuhi masa yg diberi ... baca arahan ... jawab guna pen... bawa kalkulator... jawab pada kertas jawapan yg diberi... ingat strategi yg dh kita bincang sama2 ... gunakan masa sebaiknya... tgk markah... cari markah tersebut smpi jumpa... 
Cgu pun minta maaf atas setiap salah silap ... setiap kesalahan kesila…

Soalan Percubaan SBP Prinsip Akaun 2017

Taklimat Penyebaran DSKP Tingkatan 5 Prinsip Perakaunan MPEI KSSM Peringkat W.P. Putrajaya

Taklimat Penyebaran DSKP Tingkatan 5 Prinsip Perakaunan  MPEI KSSM Peringkat W.P. Putrajaya Mulai 2018 23 Ogos 2017

dimuatnaik oleh admin

Video eCeramah 2016 05/30 - Penyata Kewangan Kelab dan Persatuan

Silibus ini hanya untuk calon SPM 2017 sahaja upload oleh Admin CikguSila.com


Akan Datang... Video Topik Rekod Tak Lengkap Jangan lupa LIKE FB PAGE CikguSila.com

SEMINAR KEBANGSAAN GURU CEMERLANG MALAYSIA 2017

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang... 

Cuba cari cgu yang mana satu? 😍
Alhamdulillah selesai menghadiri satu seminar... pertama kali hadirkan diri ke program seperti ini sejak lantikan 2012... sejak tu rasanya xde pun dengar apa2 berita pasal GC.. banyak yg dihebohkan GC pupus dan macam2 lagi... apapun selagi tiada pekeliling atau surat siaran yg berkaitan dikeluarkan... jangan percaya.. tgk hitam putih ada atau tidak... 
Alhamdulillah rezeki 2017 surat pemangkuan laluan guru cemerlang yg diterima menggagahkan diri cikgu utk terus menuntut ilmu di seminar ini... ikut kan sibuk dgn macam2 kerja di sekolah dan JPN tapi laratkan juga diri untuk hadir sama bersama 3 org rakan GC di Putrajaya demi ilmu... Tq Kak Rohani (YDP MGC Putrajaya), Kak Latiffah n Kak Roslia... sentiasa memberi peluang ... terima kasih juga kepada pentadbir cgu ... Dato' Hj Haidzir, En Mohd Noor Hakim dan Tn Hj Azmi yg sentiasa memberikan keizinan dan peluang utk meneruskan pencarian ilmu...


Bila dikelilingi de…