Monday, February 16, 2015

Kerja Rumah Semasa Cuti 14-22 Feb 2015

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang,

Selamat bercuti buat semua anak2 didik cgu... seminggu cgu tak jumpa uols kan... tak jumpa bukan penghalang kita tak dapat belajar... guna kan medium apa jua yang boleh menghubungkan kita... 
disebabkan cuti lama... jangan sia-siakan masa cuti ni ya... fahamkan semula apa yang perlu difahami...

TINGKATAN 5 CITA
cgu dah bekalkan 'Modul Hebat Akaun Gempak 2015' ...  buat m/s 1 hingga 16 (silibus tingkatan 4) hingga penyata kewangan milikan tunggal... soalan pendek2 je... nak cemerlang mesti usaha untuk berjaya ... :)



TINGKATAN 4 MAJU DAN 4 USAHA ...
cgu nak setiap orang cari gambar yang berkaitan dengan klasifikasi akaun.. aset, liabiliti, ekuiti pemilik, hasil dan belanja... buat dalam bentuk folio... rujuk dalam mana2 buku... cgu nak hasilnya diterjemahkan dalam bentuk gambar... gunakan kreativiti masing2 untuk hasilkan folio ini...

Sebarang pertanyaan boleh email or pm cgu ya... :)




Februari 2015

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang,

Hari ni cgu dah cuti sekolah sempena tahun baru cina... ermm... walaupun cuti tapi tak dapat nak bercuti ke mana-mana sebab anak2 masih sekolah... yang penting dapat rehat kan diri sekejap dengan keje2 sekolah... bersama orang tersayang lak... :)

sekadar nak kongsi perkara yang berlaku sepanjang Februari ni ... bulan ni mmg penting sebenarnya. tapi boleh tahun ni terlewat hanya kerana kesibukan pada tarikh2 tersebut...

1102 ... tarikh ni sebenarnya ulangtahun perkahwinan ... boleh tak ingat.. sepanjang minggu ni mmg tiada di sekolah .. ada bengkel.. dlm kepala ni dok fikir keje je... bila tengok tarikh mmg terkata tarikh ni macam penting je... tapi tak boleh nak recall ... tiba2 dapat wsap ... 


argk!!! baru ingat... tq buat suamiku ... En Hariss... moga pertalian ini kekal hingga akhir hayat...  

1302 ... sebabkan 1102 tu blh lupa hampir setengah hari... jadi tarikh ni mmg sentiasa berjaga... nak gak jadi orang pertama wish... hari ni birthday hubby cgu... moga sihat sejahtera dan tercapai apa yang diimpikan...

1402 ... hari yang dinanti dah tiba... program perkongsian bersama guru-guru akaun ... sekadar perkongsian sekadar suka2 sebab ada permintaan... terima kasih kepada rakan2 yang berminat untuk hadir ... moga perkongsian ini membawa satu harapan yang gemilang buat kita dan anak2 didik kita... saya sendiri sentiasa belajar dan terus akan belajar untuk pastikan setiap anak didik saya berjaya dunia akhirat... biarlah ilmu yang diberi walaupun 1% dapat diingati dan digunakan sampai bila2... ikutkan tarikh ni hari kekasih ... kita jadikan hari ni hari kekasih gak tetapi kekasih ku akaun... iloveakaun ... :)


teringat masa mula mengajar... mmg tak tau apa2... kena buka buku sentiasa untuk dapatkan cara apa yang perlu diajar, tak serik2 bertanya dengan rakan2 senior... sangat akui pengalaman mengajar seseorang itu penting... sebab tu cgu sangat hormat guru-guru lama... pengalaman tak dapat dipertikaikan... hingga kini cgu pantang jumpa sifu2 untuk belajar sesuatu... mana-mana guru yang baru nak mengajar akaun kalau nak tanya apa2 dialu2kan... boleh je kalau nak kongsi2 apa yang ada... :)

balik daripada program bersama guru ... ke padang petanque lak... tahun ni satu peningkatan... alhamdulillah... walaupun SAS tak dapat wakil ke kebangsaan tapi cgu puas hati sebab satu peningkatan yang sangat baik. berlatih hanya sekali je hari jumaat jam 3 hg 6.30 petang di padang petanque KPT Presint 5... moga tahun ni usaha kami naiktaraf padang dapat dilaksanakan. 




Tahniah buat pasukan petanque Team SAS A mendapat tempat ketiga .... dan Team SAS B tempat keempat... di akhir perlawanan mmg antara SAS A dan SAS B... berlawan adik beradik... 

ikut kan tarikh 1402 ni gak merentas desa ... nampak meriah tahun ni ... tapi cgu tak dapat turut serta kerana program2 yang cgu cerita kat atas tu la... apapun tak pe... HALIMI tetap gemilang... tahniah buat halimi.... teruskan perjuangan sihat kita... biar orang buat jangan kita yang buat... :)

moga halimi terus gemilang ... 



Thursday, February 5, 2015

Kuiz Soalan SPM dan Percubaan SPM Prinsip Perakaunan

Salam kasih sayang...

Nak berjaya mesti usaha dengan gigih. 
nak berjaya mesti belajar sungguh2. 
nak berjaya mesti fokus. 
nak berjaya mesti dengar kata. 
nak berjaya mesti senyum selalu.
Nak berjaya mesti rajin buat latihan banyak2. 
nak berjaya mesti ... ... ...

daripada suka sangat online cari macam2 perkara... jom cuba jawab soalan2 SPM dan soalan percubaan SPM tahun2 sebelumnya dalam web sifu cgu... cuba jawab soalan2 ni berulang2 kali... 
cgu yakin 100% SPM mesti A+... nak kan A+? kalau nak jawab kuiz2 ni berulangkali ... smartphone ada kan ... :) 




KBAT dan PdP ... Minggu ke 5 2015

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang...

Biar video ini berbicara ....

video



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...